Nepodporuj reštauráciu, ktorá je na pizzu

Recept Nepodporuj reštauráciu, ktorá je na pizzu

Pridal: Katka, 3.8.2014

Kategorie: Tipy a triky

FOTKA OD VÁS
Vyskúšal/a si recept?
Nahraj fotku a pochváľ sa
PRIDAŤ FOTKU

Nepodporuj reštauráciu, ktorá je na pizzu

Každý z nás to pozná, neprekonateľná chuť na preslávenú, niektorými z nás až nadhocovanú pizzu. Tento pocit zastihol aj mňa. Už ma omrzela rovnaká pizzéria, ktorá pripravuje tú najlepšiu a najchutnejšiu pizzu. Spravila som klasický postup ,,ako nájsť realtívne vhodnú a zákazníkmi (vraj) overenú prevádzku". Prelistovala som online jedálny lístok, pri ktorom mi pretekali sliny pomaly cez ústa a v nose mi už voňala lahodná vôňa prenikajúca z krabice. Konečne tá správna! Vytočím číslo, vybavím v rýchlosti objednávku a čakám na doručenie. Celý čas si predstavujem ako odtrhnetem kúsok tohto lahodného jedla, s naťahujúcim sa syrom a chuťou, ktorá rozprúdi všetky moje chuťové kanáliky. Žalúdok sa tiež už teší, kedy sa naplní po neúprosnom škŕkaní a žiadaní jedla.

Zazvoní telefón, v ktorom sa ozve mierne znudený pizza man oznamujúci správu príchodu môjho pizza pokrmu ,,dobrý deň, mám tu pre vás tu pizzu". Už len jeho tón hlasu prezrádza ako je oddaný svojej práci a tomu, že mi priviezol tú skvelú pizzu, ktorej sa tak veľmi neviem dočkať.

S radosťou zaplatím prehnaných 8 € (spolu s obalom), otvorím krabicu a tu zrazu moment prekvapenia. Z predstavovanej klasickej 400 g porcie vidím niečo, čo ledva dosahuje rozmery klasickej pizze (bolo síce uvedené že sa jedná o malú veľkosť no i tak, toto bola skôr verzia detskej porcie).  Povedala som si ,,okej, vyskúšam raz a uvidím", možno ma chuť presvedčí. No zrazu prizriem bližšie a vidím, nedopečené vajíčko, ktorého žĺtko sa rozlieva po krabici. V tom som sa na to vykašľala a zavolala, že s objednávkou nie som spokojná a žiadam náhradu.

Pán na druhej strane ma s nadšením samozrejme presviedčal, že takto to má byť a vajíčko sa na pizzi nikdy naozaj nikdy a to v 99% prípadov úplne nedopečie. Na odpoveď, že to vajíčko je vážne surové a stačilo tú pizzu ponechať ešte zo 2 minúty piecť argumetoval, že vtedy by už táto pizza bola spálená a reklamovala by som teda spálenú pizzu. Poviem vám, radšej ju budem jesť trochu nešťastne pripečenú ako polosurovú. Nie som milovníkom surových vajec a tiež sa nepokúšam za každú cenu nakaziť salmonelou.

Po chvíle vzájomného argumentovania sme sa dopracovali k riešeniu, že teda rozvozca zoberie túto pizzu naspäť a prinesie mi novú (bez vajíčka - čo sám navrhol pán na druhej strane). Po tejto odpovedi mi trošku poskočila nádej, že sa konečne najem, pretože môj prázdny žalúdok už nevládal hrať ódy na jedlo. Pokúsila som sa teda nech mi prinesú väčšiu porciu, že si ju doplatím . Nuž odpoveď, ktorá nasledovala ma schladila na bod mrazu ,,berieme to ako reklamáciu, tak vám prinesieme rovnakú porciu, ako teda požadujete bez vajíčka". Koniec. Nemala som už ani chuť na pizzu, ani na to dohadovať sa. Očakávala som teda, že pizza, ktorú mi prinesú ma presvedčí o tom, že toto bol len nešťastný omyl, a zaslúžia si aby som si od nich objednala opäť, prípadne odporučila ďalej. Predstavovala som si aspoň trochu vynaloženej snahy, na získanie nového zákazníka, ktorého hneď pri prvej objednávke odrovnali tak, že ani pri zúfalom stave hladu si radšej neobjedná nič.

Počkala som si teda na reklamovanú pizzu.

Prešla hodina a čakanie ma omrzelo. Kolegyňa za mňa zavolala do pizzerie, kedy asi doručia očakávanú porciu. Odpoveď samozrejmá - ,,rozvozca už je na ceste". V poriadku, prešlo teda ďalších približne 10 minút a objavil sa rozvozca, ktorý nám pizzu odovzdal, vypýtal si späť nevydarenú. Tiež sa samozrejme nezabudol opýtať čo na nej vlastne bolo zlé (myslím, že toto by mali mať ujasnené pri náhradnom rozvoze, aby predišli tomu, že sa zákazníka budú pýtať opäť prečo je nespokojný a pripomínať mu to). Ospravedlnenie som nepočula, ak bolo tak len strohé.

Sklamaná prístupom, hladná ako vlk som sa teda spolu s kolegyňou pustila do našej reklamovanej pizze. Veľkosťou rovnaká, bez vajíčka (ktoré samozrejme zabudli odpočítať), bez chuti. tento výjav nazývajúci sa neprávom pizza, mi pripadal skôr opečený osúch posypaný pár ingredienciami.

Avšak zjedli sme, pretože naše žalúdky už žalostne potrebovali spracovať trochu teplej stravy. Zasýtenie nulové, zážitok s jedla žiaden. Určite viem, že z tejto prevádzky si už nikdy nič neobjednám a pri názve sa mi zjaví scvrknutá okrúhla vec, ktorá s pizzou nemá spoločné nič len názov. Veď posúďte sami:

 

Týmto neodsudzujem všetky pizzerie tváriace sa ako pravé talianské, určite existuje i mnoho takých, kde pizza a jedlo sú naozaj chutné a zaslúžia si cenu, ktorú za jedlo požadujú. Je mi však ľúto, že stále vznikajú a udržujú sa na našom malom slovenskom trhu prevádzky, ktoré nie sú hodné toho, aby ponúkali ľuďom jedlo za nehorázne ceny. Dokážeme predsa variť, piecť a ponúkať kvalitné jedlá, ktoré nemusia za každú cenu imitovať zahraničie na každom rohu. 

Pizzu som už jedla na mnohých miestach, no toto je môj najhorší food zážitok aký som s ňou zažila. Nebola ani len priemerná, pretože tá má v sebe aspoň trochu bazalky či chuti. Pravdepodobne som veľmi náročná ak som očakávala, že sa mi budú snažiť vyhovieť aspoň v malej miere (myslím tým buď väčšiu porciu, prípadne nebudú požadovať za svoju odfláknutú prácu peniaze). Nuž ale takto to asi v našom gastro biznise funguje. Prevádzkovatelia neuvedomújuci si hodnotu pozitívneho ohodnotenia ľudí, plniaci si svoje vrecká za každú cenu bez poriadnej práce. Dúfam, že takéto prevádzky nebudú ľudia podporovať naďalej a nekvalitné pizzerie, reštaurácie a kaviarne nechajú radšej skrachovať ako ich podporovať v tomto trende správania sa k svojim živiteľom (myslím tým zákazníkom). Máme právo na to, žiadať a dostať za svoje peniaze plnohodnotné gastro služby za tieto ceny.

Naozaj stačí málo na to, aby prevádzka napravila niečo, čo pokazila. Niekedy stačí len ,,prepáčte, ospravedlňujeme sa", pri väčších nepodarkoch nežiadať od zákazníka aby zaplatil za niečo čo ste sami pokazili, prípadne aby ešte navyše čakal na dodanie, prípravu, či obsluhu.

Tento článok vyjadruje len môj pocit, ktorým sa nesnažím nikomu uškodiť či nebodaj šíriť zlé meno, no myslím, že ľudia majú právo dostať to, za čo si zaplatia, dostať služby aspoň v miere vyhovujúcej štandardu. Už ma rozčuľuje pozerať sa na tieto mravy a na to, ako ľudia čakajú donekonečna, že tá nekvalitná a zlá prevádzka si ich začne konečne vážiť a uskutočňovať kroky na udržanie starých a získanie nových zákazníkov.

Stretli ste sa už aj vy s niečim podobným, prípadne ktorú prevádzku považujete v pomere cena/kvalita za najlepšiu a môžete ju bez hanby odporučiť i ostatným?

PODEĽTE SA O RECEPT S OSTATNÝMI
INŠPIRÁCIA NA KAŽDÝ DEŇ
KOMENTÁRE K RECEPTU
Odpovedáte na komentár uživateľa zrušiť